"Επικίνδυνες συμμαχίες"

Ένα εκπαιδευτικό σενάριο με χρήση ΤΠΕ  στην 11η ενότητα των Αρχαίων ελληνικών της Γ΄ Γυμνασίου.

Σχολείο: 2ο Γυμνάσιο Σερρών

Συνεργαζόμενη καθηγήτρια: Λαμπρινή Πανταζή

 Χρόνος υλοποίησης:   6 διδακτικές ώρες (1 + 2 +2 +1. Προοργάνωση, συμπλήρωση 1ου φύλου εργασίας, συμπλήρωση 2ου φύλου, παρουσίαση στην ολομέλεια). Το σενάριο υλοποιήθηκε μεταξύ 4/4 και 13/4 2011.

Στόχος: Γλωσσική κατάκτηση του κειμένου με την αξιοποίση της μεταγραφής και κατανόησης με την αναλυτική μέθοδο "κατά κώλα". Ολες οι δραστηριότητες υλοποιούνται στο σχολικό εργαστήριο.

1) Προοργάνωση.

 

Ακολούθησε   με την αξιοποίηση σχετικού  αρχείου παρουσίασης λεπτομερής  αναφορά στην Ιστορία ως γραμματειακό είδος στο έργο του Ξενοφώντα και εισαγωγή στο χωροχρονικό πλαίσιο του κειμένου της ενότητας 11

 

1) Προσέγγιση κειμένου "κατά κώλα"

Οι μαθητές εργάστηκαν χωρισμένοι σε  6 ομάδες των 4-5 ατόμων. Οι ομάδες 1,2 και 3 ασχολήθηκαν με την πρώτη ενότητα του κειμένου και οι ομάδες  4,5 και 6 τη δεύτερη ενότητα. Τελικό προϊόν( με επεξεργασία του διδάσκοντα) είναι το παρακάτω αρχείο: Ανάλυση κειμένου

2) Ανάλυση κειμένου - διαθεματική διάσταση με Ν.  Γλώσσα και Ιστορία.

Κάθε ομάδα υλοποίησε 2 δραστηριότητες σχετικές με το περιεχόμενο της 11ης ενότητας.

Τα φύλα που συμπλήρωσαν οι ομάδες είναι τα παρακάτω:  

Πρώτη ομάδα

 Δεύτερη ομάδα

 Τρίτη ομάδα

 Τέταρτη ομάδα

 Πέμπτη ομάδα

 Έκτη ομάδα

3) Παρουσίαση δραστηριοτήτων

Φωτογραφικό υλικό

Για την διάχυση  του παραχθέντος υλικού τα απαντημένα φύλα εργασίας  μοιράστηκαν φωτοτυπημένα στις ομάδες και αναρτώνται και στον παρόντα δικτυακό τόπο. Οι μαθητές συμπλήρωσαν το σχετικό σταυρόλεξο και κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους στο βιβλίο επισκεπτών της ιστοσελίδας μας.http://users.sch.gr/lpantazi/episkep.htm